تبدیل عکس به متن با OneNote!

 تبدیل عکس به متن با OneNote!

فهرست‌های اطلاعاتی گوناگونی در برنامه‌های رایانه‌ای وجود دارد که برخی از آنها براحتی توسط کاربران قابل انتخاب و کپی کردن است. البته برخی دیگر مانند فهرست برنامه‌های نصب شده در سیستم‌عامل نیز غیرقابل کپی کردن است و نمی‌توانید آنها را به‌صورت یک فایل متنی استخراج و ذخیره کنید.

آیا دوست دارید این نوع فهرست‌ها را نیز در فایل‌های متنی ذخیره کنید؟ با استفاده از روش زیر می‌توانید فهرست برنامه‌های نصب شده روی سیستم‌عامل را از کنترل پنل ویندوز استخراج سپس آن را در قالب یک فایل متنی ذخیره کنید.

توجه: با استفاده از این روش می‌توانید متون موجود روی تصاویر را به متن‌های تایپ شده تبدیل کنید و در موارد مشابه نیز از این قابلیت کمک بگیرید.

۱ـ از منوی شروع ویندوز، گزینه Control Panel را انتخاب کنید.

۲ـ از میان ابزارهای موجود در کنترل پانل روی Programs and Features کلیک کرده و منتظر بمانید تا فهرست برنامه‌های نصب شده روی سیستم‌عامل نمایش داده شود.

۳ـ پس از کلیک روی گوی ویندوز، در کادر جستجو عبارت snipping tool را وارد کنید. با به‌نمایش درآمدن نتیجه جستجو، کلید اینتر را فشار دهید تا نرم‌افزار snipping tool اجرا شود.

۴ـ با کلیک روی گزینه New در نرم‌افزار فوق نوع عکس گرفتن از صفحه را روی حالت Rectangular Snip قرار دهید سپس از پنجره شامل فهرست نرم‌افزارهای نصب شده روی سیستم‌عامل یک عکس تهیه کنید. (از هر نرم‌افزار مشابه دیگری برای تهیه عکس از صفحه‌نمایش می‌توانید کمک بگیرید)

توجه: دقت داشته باشید که کادر مربوط به تهیه عکس از صفحه‌نمایش، فقط متون دربردارنده نام نرم‌افزارها را شامل شود و آیکون‌ها و دیگر موارد موجود در پنجره مورد نظر در کادر عکس نباشد.

۵ـ پس از تهیه عکس از فهرست موردنظر، نرم‌افزار Microsoft OneNote را اجرا کرده و با استفاده از گزینه Paste عکس گرفته شده از صفحه‌نمایش را به آن اضافه کنید.

۶ـ در نهایت روی عکس اضافه شده به نرم‌افزار کلیک راست کنید و گزینه Copy Text from Picture را برگزینید.

۷ـ در این مرحله نرم‌افزار OneNote به‌طور خودکار متون موجود روی تصویر موردنظر را از روی آن استخراج کرده و می‌توانید با باز کردن یک پرونده جدید از نوع Text و کلیک روی گزینه Paste، این متون را به‌صورت کاملا متنی در نوت‌پد ویندوز وارد کنید.
منبع:jamejamonline.ir

برچسب ها

مطالب پیشنهادی سرزده به شما

دیدگاه ها

۰
آموزش ثبت تصویر دیدگاه در گراواتار