زناشویی از پشت

Wife from behind

 

حکم نزدیکی از عقب (مقعد)

طبق گردشی که در رساله ی اکثر مراجع حال حاظر(مراجعی عظامی که در قید حیات هستند و یا اخیرا مرحوم شدند)کردم،نتایج زیر حاصل شده که به عرض میرسد اما پیش از اون اشاره ای به آیاتی از قرآن کریم داریم که به این موضوع مربوط می باشند.زناشویی از پشت.

۱) فَإِذَا تَطَهَّرْنَ فَأْتُوهُنَّ مِنْ حَیْثُ أَمَرَکُمُ اللَّهُ : چون پاک شدند از آن جا که خدا فرمان داده است با ایشان‏نزدیکى کنید…

۲) خداوند از زبان پیامبرش لوط که قومش را مورد خطاب قرارداده بود، مى‏فرماید:
 
یَاقَوْمِ هَؤُلاءِ بَنَاتی هُنَّ أَطْهَرُ لَکُمْ…
 
“گفت: اى قوم من! اینها دختران من هستند (ومن حتى حاضرم‏دختران خودم را به عقد شما در آورم اینها) براى شما پاکیزه‏ترند”

قَالَ هؤُلآءِ بَنَاتِی إِن کُنتُمْ فَاعِلِینَ

“لوط به قوم خود گفت: من این دخترانم را به نکاح شما مى‏دهم تااگر خیال عملى دارید انجام دهید.” معتقدان به جواز این کار به این آیه‏وآیه ۷۸ سوره هود و۲۲۳ سوره بقره استشهاد مى‏کنند
جستجو و تحقیق و استنباط از آیات  رو به اهلش واگذار می کنیم و بسنده می کنیم به این دستورات:
آیات عظام: امام، بهجت، خامنه­ ای، صافی، مکارم، نوری کراهت شدید دارد.(اقتباس از وبلاگ دانستنی های ازدواج)

» آیت الله سیستانی: اگر زن راضی باشد، کراهت شدید دارد و اگر راضی نباشد، بنا بر احتیاط واجب جایز نیست.(اقتباس از وبلاگ دانستنی های ازدواج)

» آیت الله تبریزی و آیت الله وحید: بنا بر احتیاط واجب جایز نیست.(اقتباس از وبلاگ دانستنی های ازدواج)

بنابراین : از نظر تمام مراجع
۱) این عمل کراهت بسیار شدید دارد و احتیاط در ترک آن است.
۲) تنها و تنها در صورتی که زوجه(زن)حاضر به انجام این عمل باشد،شوهر می تواند از این راه کامیابی کند.
۳) انجام این عمل نباید ضرری به بدن زوجه برساند.
برای بررسی بیشتر درباره ی نظر مراجع می تونید از قسمت استفتاهای زناشویی که در صفحه ی اصلی سایت هست،نظر ایشان را مطالعه بفرمایید.

کاملا واضح و مشخصه که پشت این فتواها یک دلیل محکم و قاطع وجود داره و اون هم مضر بودن این عمل برای همسر انسانه.

بعضی ها روایت هایی می آورند که توی اون از قول برخی از ائمه علیهم السلام این عمل جایز دانسته شده .مثلا:
۱) عبد اللَّه بن ابى یعفور مى‏گوید: از ابو عبد اللَّه‏علیه السلام درباره مردى‏پرسیدم که از پشت با زنش نزدیکى مى‏کند. فرمود: “اگر زن راضى‏باشد اشکالى ندارد.”
 
۲) همو مى‏گوید: از ابو عبد اللَّه‏علیه السلام درباره نزدیکى با زنان از عقب‏پرسیدم وحضرت‏علیه السلام فرمود: “اشکالى ندارد، ولى من دوست ندارم‏تو این کار را بکنى.”
 
۳) على بن حکم مى‏گوید: از صفوان شنیدم که مى‏گفت: به امام‏رضاعلیه السلام عرض کردم مردى از دوستان شما از من خواسته پرسشى رامطرح کنم که او مى‏ترسد آن را مطرح کند واز شما شرم دارد.
 
حضرت‏ علیه السلام فرمود: “پرسش او چیست؟” او مى‏گوید: عرض کردم:آیا مرد مى‏تواند با زنش از عقب نزدیکى کند؟
 
حضرت‏علیه السلام فرمود:”آرى، این به دست خود اوست.” عرض کردم: شما نیز این کار رامى‏کنید؟ فرمود: “نه ما این کار را نمى‏کنیم.”
در جواب این گروه ۶دلیل بر ترک این کار داریم.

۱) فرمودند :اگر زن راضی باشد اشکالی ندارد.همین جا بگویم که ساختار مقعد چون برای این عمل طراحی نشده بنابراین انجام این عمل همراه با درد و رنج آثار بسیار بدی خواهد بود و از نظر عقلی بعید به نظر می رسد که زنی به میل خودش حاضر به پذیرش چنین چیزی باشد.

۲) فرمودند:ما این کار را انجام نمی دیم.این یک جمله به کل هیکل این سایت می ارزد.اگر بنا براین باشد که اهل بیت علیهم السلام از عملی پرهیز کنند،ما هم که داعیه دار تشیع هستیم باید از این عمل پرهیز کنیم.مگر نه اینه که ما باید پاهامون رو جای پای امام زمان(عج)بگذاریم؟
 
مطمئن باشید که اگر این کار ضرر نمی داشت و یک لذت درست می بود،اهل بیت (ع)اونو انجام می دادند .بهتره که همیشه دنباله روی امامون باشیم.
 
۳) فرمودند:ولی من دوست ندارم تو این کار را بکنی.یک نکته ی مهم که باید توجه داشته باشیم اینه که:زبانم لال اهل بیت علیهم السلام که بخیل نبودند که یاران خوب و نزدیک خودشون رو از لذات منع کنند.ضمنا روی سخن آقا فقط به همون یارشون نیست؛بلکه مخاطب این فرمایش من و شما هم که دم از محبت ایشون می زنیم،هست.بنا براین کاری که اهل بیت برای ما نپسندن ،نباید انجام بدیم.

۴) استخراج احکام فقهی از قرآن و کلام اهل بیت(ع)کار هر کسی نیست که شما دوست عزیز به همین سادگی و با استفاده از یک روایت همه چیز رو برای خودت راحت کردی.این کار نیاز به تخصص داره که ما هم در این مورد به فتوای مراجعمون مراجعه می کنیم.

۵) بر فرض که حتی این عمل ۱۰۰ درصد حلال باشه،آیا حاضرید به بدن همسرتون چاقو بزنید؟به اون مشت و لگد بزنید؟یقینا هیچ عقل سلیمی راضی نمیشه.خوب این هم یک مدل خاص ضرر رسوندن به همسره.ان شاالله در مطلب بعد ضررهای پزشکی این عمل هم به عرض میرسه تادیگه راه برای همه مشخص بشه.همسری که طبق دستور اسلام نباید ذره ای از شما آزار ببیند.

۶) ضررهای پزشکی این عمل به وضوح مشخص و قابل فهم برای همه است و باتوجه به اینکه اسلام ضرر و ضرار را نمی پذیرد،این عمل کار درستی نیست.برای توضیح بیشتر به موضوع ضرر های پزشکی این مطلب مراجعه کنید.

بعضی ها می گویند اگه همسر بخواهد به گناه بیفتد،این عمل بهتر است از گناه.حقیر سر تا پا تقصیر عرض می کند که مرگ بهتر است از اینکه انسان جیغ و داد همسرش رو به خاطر یک کیسه ی کوچک(بیضه ها)در بیاره.

منبع:www.valedein.ir

 

برچسب ها

مطالب پیشنهادی سرزده به شما

دیدگاه ها

۴
  • نفس پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    جالب نبود

    پاسخ به این نظر

  • v جمعه ۴ دی ۱۳۹۴

    به نظرم شما حداقل چند تا دلیل علمی و یا ضرری که از نظر علمی قابل فهم باشه رو مینوشتید بهتر بود . تقریبا همه ی مطالبی که گذاشتید سخنان بزرگان دینی بود نه بزرگان علم

    پاسخ به این نظر

  • یه نا اشنا یکشنبه ۶ تیر ۱۳۹۵

    خیلی مسخره بود

    پاسخ به این نظر

  • زهرا پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶

    عالی بود،اگ خیلی پیرو اماماتون هستین خب راهشونو برین…اگ همسرم منو دوس داشته باشه هیچ وق راضی نمیشه اذیتم کنه،اگرم فق ب فکر خدش باشه ک انجام میده

    پاسخ به این نظر

آموزش ثبت تصویر دیدگاه در گراواتار